Veelgestelde vragen

Antwoord op de meest gestelde vragen op het gebied van sportinfrastructuur.

Welke sportproducten zijn er beschikbaar voor mijn sport?
Wat is het verschil tussen een test- en een keuringsinstituut?
Hoe meld ik een project voor certificatie aan?
Wat wordt er nog ontwikkeld aan het platform?
Ik heb nog geen certificaat ontvangen, mogen er dan wel al wedstrijden gespeeld worden op het betreffende sportproduct?
Hoe moet ik de voorschriften interpreteren?
Hoe verloopt de keuze voor een test- of keuringsinstituut?
Waar vind ik het voorschrift voor universele binnensport accommodaties (o.a. ventilatie, geluid, kleedkamers, e.d.)?
Waarom heb ik een account nodig?
Waar vind ik alle informatie die voorheen te vinden was op sportvloeren.sport.nl?
Waarom moet een sportproduct gecertificeerd worden door Sportinfrastructuur?
Wat is het voorschrift voor nagalmtijden en achtergrondgeluidsniveau in binnensportaccommodaties?
Waar vind ik de NOC*NSF sporttechnische normen?
Welke partijen zijn betrokken bij de ontwikkeling van dit platform?
Welke onderdelen worden nog toegevoegd aan dit platform?
Wat krijg ik voor een account?
Hoe meld ik een nieuw product aan op de sportproductenlijst?
Wat is het Kwaliteitszorgsysteem?
Waar kan ik mij aanmelden voor een account en welke informatie moet ik aanleveren?
Waar vind ik de NOC*NSF normen?
Wat zijn de kosten voor een account?
Wie is eigenaar van het platform en het Kwaliteitszorgsysteem?
Wanneer in het accommodatiepaspoort staat dat mijn sportaccommodatie geen certificaat heeft, mag ik daar dan wedstrijden organiseren?
Waar kan ik zien of mijn sportaccommodatie is voorzien van een certificaat?
Zijn voorschriften een verplichting voor certificering?
Wat zijn de kosten voor certificering van sportaccommodaties?
Waar vind ik de handleidingen waarin staat beschreven hoe een sportproduct/sportaccommodatie wordt gemeten voor certificatie?
Kan ik inhoudelijke informatie aanvragen over voorschriften zonder account?
Wat is het verschil tussen de voorschriften op sportinfrastructuur.nl en het Handboek Sportaccommodaties?
Waarom werken de links van voorschriften bij sportproducten niet en word ik uitgelogd?
Ik heb een betaald account aangevraagd en dan?
Mijn sportproduct is gecertificeerd maar is niet terug te vinden op het tabblad 'Accommodatiepaspoort'. Hoe kan dit?
Waar vind ik het voorschrift voor verlichting?